Po co właściwe transportować ponadgabaryty?

Po co właściwe transportować ponadgabaryty? czyli przewóz wielkogabarytowy w stało się sposobem na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić. W chwili obecnej transport ciężki ni

Dodane: 17-07-2020 12:13
Po co właściwe transportować ponadgabaryty?

Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się

przewóz wielkogabarytowy
przewóz wielkogabarytowy

Transport międzynarodowy to branża, która już od dawna cieszy się sporym zainteresowaniem. Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się sposobem na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić.

W chwili obecnej transport ciężki nie jest aż tak bardzo popularny, więc przedsiębiorstwa, które tym się zajmują mogą zyskać wiele. Oczywiście muszą też odpowiednio przygotować się do tej usługi, ponieważ transport maszyn wymaga wielu formalności, które trzeba załatwić. Pamiętać należy też, że często na naczepie będzie znajdować się wyjątkowo wartościowy produkt, który trzeba dobrze zabezpieczyć. Dla wielu firm jest to wyzwanie i nie każdy posiada naczepy o odpowiednich wymiarach. Dlatego nie każda firma zajmuje się transportem ponadgabarytowym.

Zainwestowanie w odpowiednie naczepy wydaje się dobrą inwestycją, ale trzeba też pamiętać o logistyce oraz zabezpieczeniu ciężkiego towaru. Czasami będzie też potrzebna eskorta policyjna.


Ale nie wszystko da się przewieść

Transport drogowy to przede wszystkim wszystkim transport urządzeń, czy towarów codziennego użytku. Ale nie wszystko da się przewieść tradycyjnym busem, czy nawet tirem. Istnieją pewne ładunki, których gabaryty w tradycyjny środek transportu się nie mieszczą. I wtedy właśnie do gry wkracza transport ponadgabarytowy.
Organizacja transportu dużego ładunku wcale nie jest łatwa. Ale z drugiej strony nie ma dzisiaj ładunku, którego nie dałoby się przewieźć. Transport maszyn, hal, linii produkcyjnych, zbiorników, czy ciężkiego sprzętu bardzo dynamicznie się rozwija. Znany też jako transport ciężki, pełni niezwykle ważną rolę w polskiej gospodarce. Oczywiście za jego organizację odpowiadają firmy, które się w nim specjalizują. Potrafią one zoptymalizować trasę, aby ładunek bezpiecznie dotarł w jak najkrótszym czasie na miejsce.
Ładunki dużych gabarytów jeszcze sto lat temu stanowiły duży problem. Dzisiaj nie stanowią właściwie żadnego. Ich transport ciągle się rozwija, wpływając pozytywnie na rozwój kraju.


Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu

Wielkie firmy produkujące elementy konstrukcyjne budynków czy mostów mają zawsze problemy z organizacją transportu. Najczęściej bowiem elementy, które produkują są na tyle duże, że nie spełniają norm transportowych dla ładunków standardowych. W takim przypadku należy zorganizować transport ponadgabarytowy. Jest to na pewno znacznie bardziej czasochłonne przedsięwzięcie. Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu oraz kierowcy posiadającego odpowiednie uprawnienia. Znacznie łatwiej jest w przypadku maszyn rolniczych czy budowlanych, transport maszyn bowiem jest znacznie mniej wymagający. Najczęściej mieszczą się one ramach wymogów transportowych dla zwykłych naczep ciągników siodłowych. Przez to transport maszyn jest znacznie bardziej powszechny. Pojedyncze ładunki ponadgabarytowe transportowane są przeważnie nocą, co jest dodatkowym utrudnieniem ze względu organizacyjnego. Coraz więcej firm oferuje transport ciężki. Specjalizacja w tym zakresie jest bardzo dochodowa, ponieważ nie każdy przedsiębiorca ma w swoim zespole pracowników posiadających uprawnienia do takich ładunków.


transport maszyn rolniczych - ciągników koparek

Wyróżniamy aż siedem typów zezwoleń umożliwiających transport ponadgabarytowy. Każda z tych grup określa tak naprawdę inny typ zezwolenia.

Kategoria pierwsza skupia się na samej trasie. Uwzględnia ona zezwolenie na przewiezienie ładunku po konkretnej drodze, którą należy wcześniej dokładnie wyznaczyć, by zawrzeć takową informację w dokumentacji. Kategoria druga tyczy się z kolei różnego rodzaju pojazdów. Do niej można zaliczyć m.in. transport maszyn rolniczych - ciągników, koparek, a także spychaczy i innych podobnych pojazdów. Grupy od trzeciej do szóstej zawierają z kolei te zezwolenia, które wystawiane są na dłuższy czas i w których podaje się informacje dotyczące konkretnych parametrów wybranego ładunku. Ostatnia już kategoria, czyli ta siódma jest stosowana w momencie, gdy planowany transport ciężki nie pasuje do żadnej poprzedniej grupy.

Zezwolenie jest wydawane w formie specjalnego dokumentu. Upoważnia on zaznaczoną na papierze osobę do przewiezienia ładunku po drogach publicznych umieszczonych na terenie Polski.



© 2019 http://best-trans.okon.waw.pl/